26. mai 2008

She thought she was a woman, but she was an other man.

Jeg kan ikke tro at jeg sitter og lærer meg hvordan jeg skal lage nyhetssaker jeg hater at folk lager.
Nytt fremfor gammelt: Munkene i Tibet er ikke sensasjonelt lenger. Samma hva som skjer med de.
Nært fremfor fjernt: "Mann fant en hjerteformet stein ved Glomma." Ikke katastrofen i Burma.
Konflikt og drama fremfor harmoni: Jeg vil gjerne lese "Katteungen Puff ligger og sover: Se bildeserien og hør lydopptaket!" Ikke "Se hengingen av barn i Irak."
Person fremfor sak: Angelina Jolie kjemper for mange fattige, men la oss prate om hvordan blodårene på arma hennes ser ut.
Kjente og rike personer (eliten) fremfor folk flest: Det at naboen min drepte en katt med bare hendene interesserer meg faktisk mer enn om Rexxx Harald gjorde det.


Og ja, klokka er nesten halv fire og jeg leser til prøve.

Ingen kommentarer: